KOMBIT har sendt tilslutningsaftale på DUBU 3.0 ud til landets kommuner

Tilslutningsaftalen til genudbuddet af DUBU (Digitalisering - Udsatte Børn og Unge), som er en it-løsning, der fremmer sammenhæng og kvalitet på området for udsatte børn og unge, er i dag sendt ud til landets kommuner.

Kontrakten med den nuværende leverandør af løsningen udløber i november 2017, og DUBU-løsningen skal derfor i genudbud.

I dag anvender 76 kommuner DUBU, og DUBU-kommunerne har opnået større ensartethed i sagsbehandlingen og har oparbejdet et godt tværgående kommunalt samarbejde.

”DUBU 3.0-løsningen skal understøtte socialrådgiverne i deres socialfaglige arbejde i en brugervenlig og stabil løsning med flere funktionaliteter” siger Peter Gottlieb, der er projektleder på DUBU i KOMBIT.

DUBU 3.0 vil indeholde flere forbedringer og funktioner

KOMBIT har i forbindelse med udarbejdelse af tilslutningsmaterialet analyseret den eksisterende DUBU-løsning på en lang række forskellige faktorer i samarbejde med de kommunale ledere og superbrugere og med inddragelse af flere interessenter fra Socialstyrelsen og KL.

Vi har store forventninger til, at vi med DUBU 3.0 får en løsning, der er mere stabil og brugervenlig end DUBU er i dag, og som desuden indeholder flere funktioner, som længe har været efterspurgt blandt kommunerne” siger Peter Gottlieb.

Tilslutningsmaterialet er sendt ud til alle landet kommuner i dag (torsdag den 19. maj), og kommunerne har nu 6 uger til at beslutte, om de vil være med i det forestående genudbud.